Respondenci badań telefonicznych cati
Podstawowym zadaniem studia badań telefonicznych cati jest przeprowadzanie wywiadów telefonicznych wśród wybranej grupy respondentów. Praca osób zatrudnionych w cati polega na dzwonieniu do wybranych respondentów i zadawaniu im pytań ze wcześniej przygotowanej listy.
Dzięki temu są one w stanie przygotować dla swoich zleceniodawców zestawienia dotyczące oceny jakości ich pracy. Zleceniodawcami badań wykonywanych przez cati są np. przedstawiciele różnych firm i przedsiębiorstw oraz dyrektorzy sklepów i placówek edukacyjnych, którzy chcą dowiedzieć się, w jaki sposób oceniana jest ich praca. Studio badań telefonicznych cati przyjmuje również zlecenia na badania społeczne przeprowadzane np. przed wyborami.
Szeroki termin: Marketing
Marketing to bardzo szerokie pojęcie obejmujące wszystkie działania firmy związane z promocją, badaniami opinii, reklamą. Krótko mówiąc jest to temat rzeka, który stale się powiększa o nowe zagadnienia i terminy, ponieważ metod promocji (marketingu) jest coraz więcej i przybierają coraz to inne formy.
Nowością może być np. odwrócony product-placement, albo dość świeżym pojecie jest marketing internetowy. Firmy marketingowe prześcigają się w swojej ofercie, aby oferować swoim klientom nie tylko dużą ilość usług orbitujących wokół marketingu, ale również ich wysoką jakość.
Konsument i kontakt
Kontakt z klientem jest bardzo ważny, ale tylko jeżeli jest faktycznie potrzebny i pożądany. Nikt bowiem nie lubi, gdy podczas niedzielnego obiadu dzwoni przedstawiciel firmy, której nie lubimy i pyta o bardzo dziwne rzeczy. Dlatego sposób komunikacji, dobór odbiorców oraz skrypt rozmowy jest bardzo istotny dla nadania sensu takim telefonom.
Poprzez telefon wykonuje się także badania statystyczne, zwane po prostu badaniami telefonicznymi. Takie statystyki wykorzystywane są później w ogólnie pojętym marketingu oraz udostępniane zewnętrznym firmom. Firmy wykorzystują podane statystyki, aby zdecydować o kolejnym produkcie czy nowej usłudze, tkórą zamierzają wprowadzić na rynek.