Polityka cen transferowych

ści 20 000 EUR. Aby ograniczyć ryzyko przerzucania dochodów za pomocą cen transferowych, państwa nakładające wysokie zobowiązania podatkowe wprowadziły do swoich systemów uregulowania nakładające na przedsiębiorstwa obowiązek u

Polityka cen transferowych

Ceny_transferowe Przykład, krótka definicja z Wikipedii

W przedstawionym przykładzie, zastosowanie świadomej polityki cen transferowych może oznaczać dla grupy oszczędność w wysokości 20 000 EUR.

Aby ograniczyć ryzyko przerzucania dochodów za pomocą cen transferowych, państwa nakładające wysokie zobowiązania podatkowe wprowadziły do swoich systemów uregulowania nakładające na przedsiębiorstwa obowiązek ustalania cen transferowych na poziomie zgodnym z cenami rynkowymi. W większości krajów należących do OECD, przedsiębiorstwa są zobowiązane przygotowywać specjalną dokumentację, udowadniającą zgodność danej ceny transferowej z cenami rynkowymi.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ceny_transferowe


Ceny_transferowe Ceny transferowe w polskim prawie podatkowym i kilka faktów z Wikipedii

Art. 11 określa metody obliczania hipotetycznych dochodów, które są podstawą obliczenia podatku w przypadku, gdy dochód podatnika powstały w wyniku transakcji z podmiotem powiązanym jest znacznie niższy od dochodu, który uzyskałby z analogicznej transakcji z podmiotem niepowiązanym. Metody te to w szczególności:
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ceny_transferowe


Doskonale prowadzona księgowość

Prowadzenie firmy wcale nie musi być trudnym zadaniem, jeżeli wiemy, jak to zrobić, by tak właśnie było. Okazuje się, że wielu przedsiębiorców męczy się z prowadzeniem własnej księgowości i choć czasem rozmyślają oni o tym, co zrobić, by w końcu pozbyć się problemów z nią związanych, a przy okazji zrezygnować z ponoszenia niepotrzebnych kosztów, to jednak mało kto tak naprawdę decyduje się na bardzo dobry i jakże właściwy krok jakim jest przekazanie księgowości w ręce pracowników biura rachunkowego. Oni jak nikt inni potrafią pracować szybko i niezawodnie w tej dziedzinie. Ponadto taki krok sprawi, że oszczędzimy sobie wynagradzania dodatkowych pracowników, wynajmowania powierzchni biurowej oraz zakupu sprzętu, na którym pracują księgowi. Pomyślmy o tym wszystkim czym prędzej.



© 2019 http://informator.podhale.pl/